miércoles, 27 de abril de 2011

Camino Las Pardas, Circo Barrosa y Serveto

Camino Las Pardas y Serveto



Camino de las Pardas, un buen mirador de Ordesa.Se trata de un recorrido de alta montaña que discurre entre el Collado de las Pardas, junto a la Espluca Ruego, y el Collado de Barrosa. Ha sido equipada con cable de acero en los lugares más comprometidos. Era uno de tantos caminos fronterizos utilizados tanto por viajeros como por contrabandistas o incluso por ingenieros que venian de Francia a las minas de Parzán y Liena.

Es recomendable no realizarlo en condiciones climatologicas adversas o con nieve (invierno o primavera) ya que es un camino expuesto y muy aéreo en varios puntos.

Hay varias opciones de entrada a la senda. Una es desde Petramula (pista de Chisagüés), subiendo hacia la Espluga, collado de las Pardas. Otra visitando las Minas de Liena, estupendo ejemplo de patrimonio industrial de la zona, subiendo a la Sierra de Liena y de nuevo al Collado de las Pardas. También ascendiendo el Valle de Barrosa hasta el Collado de Barrosa.
Cualquier opcion nos garantiza una excursion estupenda, con pasos algo comprometidos pero sin ser peligrosos.


Esta fuella ye escrita n'el parlar de La Comuna.

Serveto (clasicament Serveto y Servet (S. XVI), oficialment y en castellano Serveto) ye un lugar d'el municipio de Plan, fincato n'el Sobrarbe. Ye el lugar de més ta'l fundo de l'antigo municipio de La Comuna, en la val homonima, que ye lateral de la val de Chistau per defrente de Saraviello.

Serveto se troba a 2,5 km de Sin, nuclio prencipal de La Comuna, per la pista que remata n'el lugar, debaixo d'as faixas de La Cruján y a'l canto d'el barranco de La Salina que baixa d'el Fener plan. El Fener plan ye es campos que i hai per alto de Plan, per an que pasaba la unica pista que comunicaba enantes La Comuna con a resta de Chistau, en a man chistabina de l'Orbar, per el poniente de la serreta que fan la Igüerra (1962 m) y la Penya d'el Cuezo (1926 m) de Chistén.
Per el sud tiene las penyas de Sant Martín (1793 m) y Artiés (1643 m) que el deseparan de Chistau y la cuenca d'el Cinqueta deixando-ie paso nomás que per l'alto d'El Collet de Sant Martín.
El nuclio de Serveto el componen diferents carreras que fan converchencia más que más de manera aproximada ta la plaza d'el lugar, an que se troba la ilesia. El templo, d'el siglo XVI tiene el campanar como prous se'n heban fetos d'antes en Chistau y La Comuna, con planta quadrangular, y el tellau que ye una piramide pronunciada con toletas de pizarra, an que es panos de baixo son menos inclinaus que las caras de más t'alto. Ye una torre bien robusta, con es muros de piedra clara, y la ilesia de formas austeras no fa tanto como la de Plan, y tien el modelo claro de l'amparada ilesia de Sin.

Las casas d'el lugar ilustran es dos estilos constructibos de La Comuna, las casas más d'el tipo de Chistau, y las que tienen más a influyencia de baixo d'el Sobrarbe, con estructuras más macizas, per contra d'es tellaus menos pesaus d'as casas d'alto, que a sobén tienen basta es cantos d'el tellau achanflanaus, y las falsas con frontera de fustiada per cuentas de paret como la resta d'el edificio, que fan reveladeras las enfluyencias d'es dos cantos t'á on que s'aboca la valle.

No hay comentarios:

Publicar un comentario